marketing blog, blogger - internetes napló

Marketing, reklám és

  Hogyan hirdessünk az újságban?

Naptár 2007. Augusztus 24.
« JúliusSzeptember »
H K Sz Cs P Sz V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
< 2006 2007. Augusztus 2008 >
A blogon Keresés
Blog
Marketing, reklám, konkurencia
Utolsó bejegyzés: 2007.08.24. 14:20
Megtekintve: 10033
Komment (hozzászólás): 0
Blog TOP 20
1. Professional pro Blog 1560317
2. Playboys Blog 802537
3. Kárpátia Blog 348568
4. Balázs Pali Blog 251334
5. Márti Blog 226576
6. Kakashi Blog 225903
7. Ismerős Arcok Blog 190652
8. Krinya Blog 186133
9. Ossián Blog 176267
10. Bon Jovi Blog 175353
11. Edda Művek Blog 157595
12. Pokémon Go Blog 144882
13. Republic együttes Blog 136587
14. Leona Blog 133654
15. Szabó Dávid Blog 129643
16. Bikini együttes Blog 118110
17. Chrys Blog 111866
18. Kenny Blog 98813
19. kinga Blog 87117
20. Hello Blog 82145
 2007. Augusztus 24. 14:20  Marketing, reklám, konkurencia
Megtekintve 10033 .

Marketing, reklám, konkurencia

A kiváló terméket nehéz eladni...

Kiváló a terméked? Tényleg minden igényt kielégít?
Van egy rossz hírem.
Ennek a terméknek sajnos csak Te fogsz örülni...

Minél több igényt tud kiválóan kielégíteni a terméked vagy szolgáltatásod, annál nehezebben fogod tudni eladni.

Tudom, ez teljesen ellent mond a józan észnek, de mindjárt meglátod, hogy miért állítok ilyen képtelenséget.



Örülnél egy olyan autónak, amelyik olyan elegáns, mint egy Mercedes, annyira biztonságos, mint egy Volvo, olyan megbízható, mint egy Toyota, olyan formatervezett, mint egy Alfa Romeo, annyira élmény vezetni, mint egy BMW-t és annyiba kerül fent tartani, mint egy Suzukit?



Oké tudom, hogy ilyen autó nem létezik, de ha lenne egy ilyen csodád, akkor joggal állíthatnád, hogy ez a legjobb autó a világon. Könnyű szerrel gondolhatnád azt is, hogy ez lenne a legjobban eladható autó a piacon. Ugye?





Vajon tényleg könnyű reklámozni a minden tekintetben jó terméket?





Tegyük fel, hogy a céged kínálja ezt az előbb említett csodajárgányt és a Te feladatod, hogy eladd.

Tisztában vagy vele, hogy a legjobb autó van a birtokodban, ami valaha csak létezett. Kétséged sincs afelől, hogy valaki ne rajongana ugyanúgy ezért a termékért, mint Te.



Milyen reklámmal robbannál be a piacra?

Milyen szöveggel csábítanád el a különböző konkurens márkák rajongóit?



?Ez a legjobb autó a világon!?



Vicces kijelentés. Szerinted ki venné komolyan?

Mégis, miért hinné el ezt Neked bárki a világon?



Mindenkinek van egy saját kialakult képe arról, hogy melyik a legjobb márka.

Te is észrevetted már, hogy ügyfeleid, gyakran olyan konkurens márkák iránt rajonganak, amelyekről Te pontosan tudod, hogy gyengébbek, mint az általad forgalmazottak, vagy az általad jobbnak ítélt termékek márkái.



Az emberek szeretik legjobbnak ítélni a saját választásukat (hiszen ezért választották) és az álmaikat (hiszen erre vágynak). Egy ilyen reklámszöveggel nem írhatod felül a garázsban pihenő Audi iránti rajongást és a gondolatokban szereplő Ferrari iránti vágyat.



Nézzük milyen reklámszöveget lehetne még elsütni?



?Az első autó, amelyik

olyan elegáns, mint egy ?,

annyira biztonságos, mint egy ?,

olyan megbízható, mint egy ?,

olyan formatervezett, mint egy ?,

annyira élmény vezetni, mint egy ?-t és

annyiba kerül fent tartani, mint egy ?-t!?



Vajon meggyőzné ez a hirdetés a konkurenseid (Volvo, Toyota, Alfa Romeo, BMW) rajongót?



Sajnos nem?





Egyetlen szót kell birtokba venned?



Próbáld csak meg a fenti reklámszöveg kipontozott helyeire beilleszteni az autómárkákat.



Gond nélkül menni fog, mert a felsorolt autómárkák többnyire egyetlen szót, vagy előnyt birtokolnak az emberek fejében. Nyilván azt a márkát fogod beilleszteni a legkönnyebben a megfelelő helyre, amelyiknél a legjobban célba jutott ez a törekvés.



Hiába minden szempontból tökéletes a terméked, vagy szolgáltatásod, ha nem birtokolsz vele egy szót a vásárlóid fejében, mert akkor bizony nehézkes lesz az eladás.





Csak egy szót birtokolhatsz és nem többet?



Ha egyszerre több előnyt próbálsz meg a piacba belesulykolni, akkor a sok mondanivalóval egyszerűen képtelen leszel behatolni a lehetséges vásárlóid gondolataiba.

Egyrészt nem foglalkoztathatod a gondolataikat egyszerre sok előnnyel, mert nem fognak egyet sem megjegyezni ezekből, másrészt könnyen gondolhatják azt, hogy ami mindenre jó, az semmire sem jó igazán.



Egyetlen előnyt, szót, kifejezést kell a termékedhez, a márkádhoz, vagy a cégedhez kapcsolnod és ezt kőkeményen bele kell vésned az emberek tudatába. Ennek a társításnak olyannyira erősnek kell lennie, hogyha bármikor elhangzik ez a szó mindenkinek a Te céged jusson azonnal az eszébe.



Mi jut eszedbe a ?konkurenciaharc? szó hallatán?

Mi jut eszedbe, ha a ?konkurensek megelőzéséről? van szó egy beszélgetés során?



Ha egy olyan előnyt, egy olyan szót találsz magadnak, amelyet könnyedén a hozzád társíthatnak akkor nyert ügyed lesz, ugyanis egy tű éles pengével vághatsz utat magadnak az emberek gondolataiba, és ha már megnyitottad az utat, akkor hamarosan a termékedet is beviheted.





Keress egy szabad szót, vagy kifejezést?



Vigyáznod kell azonban arra, hogy ezt a szót, vagy előnyt ne birtokolja senki. A Toyota (állítólag) arról híres, hogy nem hibásodik meg, azaz ő birtokolja a ?megbízható autó? szót.



Ha autógyárként Te is a megbízható szóval szeretnél a köztudatba kerülni, akkor máris egy hatalmas versenytársba ütköznél bele, nem beszélve arról, hogy hihetetlen energia, reklám pénz és idő befektetés árán sem tudnád átírni a (Toyota = megbízható autó) szókapcsolatot.



Biztosan van a Te portékádnak is egy olyan jellegzetessége, egy olyan előnye, amelyet odaszegezhetsz a céged, vagy márkaneved mellé. Nézz szét nyugodtan a konkurenseid honlapjain, hogy igyekszenek-e birtokolni egy kifejezést, és ha találsz egy olyan szót, amelyik még szabad, akkor kezdd el ezt kisajátítani.





Szavak és előnyök, amelyeket felesleges kisajátítanod?



Olcsóság, megbízhatóság, szakértelem, hatalmas választék, kedves kiszolgálás...



Kár arra törekedned, hogy ilyen általános és elcsépelt kifejezéseket hirdess teljes erővel.

Itt van például az ?olcsóság?. Mindenki arra törekszik, hogy minél olcsóbban adja a termékeit, vagy éppen ezt próbálja meg elhitetni az emberekkel.



A ?legolcsóbb? címért vívott harcban nagy a küzdelem, csak abban az esetben lehet esélyed kisajátítani ezt a szót, ha a piac tisztában van azzal, hogy Te és a versenytársaid köztudottan drága termékeket, vagy szolgáltatásokat kínálnak (jacht, ISO rendszerek).





Szavak és előnyök, amelyeket érdemes kisajátítanod?



Olyasmit keress, amelyek megkülönböztetik, eladják a termékedet és persze még szabadok.

Ezek lehetnek annyira egyszerű dolgokon alapuló előnyök is mint az előző hírlevélben emlegetett Burger King féle tűzön sütés is. Ők sem erőlködnek azon, hogy a termékeik egyéb előnyeit is ugyanilyen erővel próbálják bevinni a köztudatba.



Válassz Te is a céged, terméked, vagy szolgáltatásod előnyei közül egyet amely...

? megkülönböztet a konkurenciától

? nem foglalt

? a konkurenseid közismert gyengeségére kínál megoldást

? eladja a termékedet

? kiszakít egy réteget a konkurencia ügyfélköréből

? könnyen megérthető, ezáltal könnyen is hirdethető.



Ha megvan ez az egyetlen dolog, akkor kezdd el mindenhol ezt emlegetni, reklámokban, hirdetésekben, termékleírásban, névjegykártyán, honlapon és miden olyan ponton, ahol a lehetséges vásárlóiddal érintkezhetsz.



Szegezd ezt a megkülönböztető jelzést a cégedhez és így azonnal ki fogsz lógni a sorból.



Lesznek konkurenseid akik ölik egymást az ügyfelekért és leszel Te, aki kilóg a sok egyforma "mindenben jók vagyunk" cég, termék és szolgáltatás közül.


Megosztás

Nincsenek hozzászólások!
Óra
Az én Profilom
név Név
Születés
email
MSN MSN
ICQ
ICQ
yahoo Yahoo
film
Film
zene Zene
könyv Könyv
Nap mondása
"A sötétség nem tudja kiűzni a sötétséget - csak a fényesség képes erre. A gyűlölet sem tud gyűlöletet kiűzni - csak a szeretet képes rá."
\Dr. Martin Luther King, Jr.\
Admin
Belépés
Legyen saját blogod !
Regisztráció
Jelenleg 274 Regisztrált Blog
Keresők
Reklám-Csere Kereső
Google
Blog Partner
Álom Rendezvényszervezés
HQ Web
Reklám-Csere
Randi START
Server Data Hosting
Webcim.info
Videók TOP


Hogyan hirdessünk az újságban?
marketing rss marketing sitemap marketing auto ping blogpipe
Buy Websites For Sale - Sell Domains

webcim.info Google Backlinks - SEO
Minden jog fenntartva - MIDNI 2005-2018 - internetes napló - blogger (problog)
professional pro blog - online free blogger - internetes napló - weblog - blogírás - video
tud ez több blog blogger ellent terméked eladni tudom kielégíteni kiválóan igényt szolgáltatásod kiváló teljesen tudni minél mond annál marketing

Betöltési Idő : 0,047390 sec. Oldalletöltés :36342
pagepeeker