marketing blog, blogger - internetes napló

Marketing, reklám és

  Hogyan hirdessünk az újságban?

Naptár 2007. Augusztus 24.
« JúliusSzeptember »
H K Sz Cs P Sz V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
< 2006 2007. Augusztus 2008 >
A blogon Keresés
Blog
Marketing, reklám, konkurencia
Utolsó bejegyzés: 2007.08.24. 14:20
Megtekintve: 11572
Komment (hozzászólás): 0
Blog TOP 20
1. Professional pro Blog 1576683
2. Playboys Blog 815679
3. Kárpátia Blog 386198
4. Balázs Pali Blog 268491
5. Kakashi Blog 256253
6. Márti Blog 239586
7. Ismerős Arcok Blog 209431
8. Ossián Blog 207938
9. Krinya Blog 201995
10. Edda Művek Blog 184848
11. Bon Jovi Blog 184391
12. Pokémon Go Blog 167368
13. Republic együttes Blog 167194
14. Leona Blog 149096
15. Bikini együttes Blog 140726
16. Szabó Dávid Blog 136620
17. Chrys Blog 125265
18. Kenny Blog 111054
19. kinga Blog 99869
20. Kormorán együttes Blog 98225
 2007. Augusztus 24. 14:20  Marketing, reklám, konkurencia
Megtekintve 11572 .

Marketing, reklám, konkurencia

A kiváló terméket nehéz eladni...

Kiváló a terméked? Tényleg minden igényt kielégít?
Van egy rossz hírem.
Ennek a terméknek sajnos csak Te fogsz örülni...

Minél több igényt tud kiválóan kielégíteni a terméked vagy szolgáltatásod, annál nehezebben fogod tudni eladni.

Tudom, ez teljesen ellent mond a józan észnek, de mindjárt meglátod, hogy miért állítok ilyen képtelenséget.



Örülnél egy olyan autónak, amelyik olyan elegáns, mint egy Mercedes, annyira biztonságos, mint egy Volvo, olyan megbízható, mint egy Toyota, olyan formatervezett, mint egy Alfa Romeo, annyira élmény vezetni, mint egy BMW-t és annyiba kerül fent tartani, mint egy Suzukit?



Oké tudom, hogy ilyen autó nem létezik, de ha lenne egy ilyen csodád, akkor joggal állíthatnád, hogy ez a legjobb autó a világon. Könnyű szerrel gondolhatnád azt is, hogy ez lenne a legjobban eladható autó a piacon. Ugye?





Vajon tényleg könnyű reklámozni a minden tekintetben jó terméket?





Tegyük fel, hogy a céged kínálja ezt az előbb említett csodajárgányt és a Te feladatod, hogy eladd.

Tisztában vagy vele, hogy a legjobb autó van a birtokodban, ami valaha csak létezett. Kétséged sincs afelől, hogy valaki ne rajongana ugyanúgy ezért a termékért, mint Te.



Milyen reklámmal robbannál be a piacra?

Milyen szöveggel csábítanád el a különböző konkurens márkák rajongóit?



?Ez a legjobb autó a világon!?



Vicces kijelentés. Szerinted ki venné komolyan?

Mégis, miért hinné el ezt Neked bárki a világon?



Mindenkinek van egy saját kialakult képe arról, hogy melyik a legjobb márka.

Te is észrevetted már, hogy ügyfeleid, gyakran olyan konkurens márkák iránt rajonganak, amelyekről Te pontosan tudod, hogy gyengébbek, mint az általad forgalmazottak, vagy az általad jobbnak ítélt termékek márkái.



Az emberek szeretik legjobbnak ítélni a saját választásukat (hiszen ezért választották) és az álmaikat (hiszen erre vágynak). Egy ilyen reklámszöveggel nem írhatod felül a garázsban pihenő Audi iránti rajongást és a gondolatokban szereplő Ferrari iránti vágyat.



Nézzük milyen reklámszöveget lehetne még elsütni?



?Az első autó, amelyik

olyan elegáns, mint egy ?,

annyira biztonságos, mint egy ?,

olyan megbízható, mint egy ?,

olyan formatervezett, mint egy ?,

annyira élmény vezetni, mint egy ?-t és

annyiba kerül fent tartani, mint egy ?-t!?



Vajon meggyőzné ez a hirdetés a konkurenseid (Volvo, Toyota, Alfa Romeo, BMW) rajongót?



Sajnos nem?





Egyetlen szót kell birtokba venned?



Próbáld csak meg a fenti reklámszöveg kipontozott helyeire beilleszteni az autómárkákat.



Gond nélkül menni fog, mert a felsorolt autómárkák többnyire egyetlen szót, vagy előnyt birtokolnak az emberek fejében. Nyilván azt a márkát fogod beilleszteni a legkönnyebben a megfelelő helyre, amelyiknél a legjobban célba jutott ez a törekvés.



Hiába minden szempontból tökéletes a terméked, vagy szolgáltatásod, ha nem birtokolsz vele egy szót a vásárlóid fejében, mert akkor bizony nehézkes lesz az eladás.





Csak egy szót birtokolhatsz és nem többet?



Ha egyszerre több előnyt próbálsz meg a piacba belesulykolni, akkor a sok mondanivalóval egyszerűen képtelen leszel behatolni a lehetséges vásárlóid gondolataiba.

Egyrészt nem foglalkoztathatod a gondolataikat egyszerre sok előnnyel, mert nem fognak egyet sem megjegyezni ezekből, másrészt könnyen gondolhatják azt, hogy ami mindenre jó, az semmire sem jó igazán.



Egyetlen előnyt, szót, kifejezést kell a termékedhez, a márkádhoz, vagy a cégedhez kapcsolnod és ezt kőkeményen bele kell vésned az emberek tudatába. Ennek a társításnak olyannyira erősnek kell lennie, hogyha bármikor elhangzik ez a szó mindenkinek a Te céged jusson azonnal az eszébe.



Mi jut eszedbe a ?konkurenciaharc? szó hallatán?

Mi jut eszedbe, ha a ?konkurensek megelőzéséről? van szó egy beszélgetés során?



Ha egy olyan előnyt, egy olyan szót találsz magadnak, amelyet könnyedén a hozzád társíthatnak akkor nyert ügyed lesz, ugyanis egy tű éles pengével vághatsz utat magadnak az emberek gondolataiba, és ha már megnyitottad az utat, akkor hamarosan a termékedet is beviheted.





Keress egy szabad szót, vagy kifejezést?



Vigyáznod kell azonban arra, hogy ezt a szót, vagy előnyt ne birtokolja senki. A Toyota (állítólag) arról híres, hogy nem hibásodik meg, azaz ő birtokolja a ?megbízható autó? szót.



Ha autógyárként Te is a megbízható szóval szeretnél a köztudatba kerülni, akkor máris egy hatalmas versenytársba ütköznél bele, nem beszélve arról, hogy hihetetlen energia, reklám pénz és idő befektetés árán sem tudnád átírni a (Toyota = megbízható autó) szókapcsolatot.



Biztosan van a Te portékádnak is egy olyan jellegzetessége, egy olyan előnye, amelyet odaszegezhetsz a céged, vagy márkaneved mellé. Nézz szét nyugodtan a konkurenseid honlapjain, hogy igyekszenek-e birtokolni egy kifejezést, és ha találsz egy olyan szót, amelyik még szabad, akkor kezdd el ezt kisajátítani.





Szavak és előnyök, amelyeket felesleges kisajátítanod?



Olcsóság, megbízhatóság, szakértelem, hatalmas választék, kedves kiszolgálás...



Kár arra törekedned, hogy ilyen általános és elcsépelt kifejezéseket hirdess teljes erővel.

Itt van például az ?olcsóság?. Mindenki arra törekszik, hogy minél olcsóbban adja a termékeit, vagy éppen ezt próbálja meg elhitetni az emberekkel.



A ?legolcsóbb? címért vívott harcban nagy a küzdelem, csak abban az esetben lehet esélyed kisajátítani ezt a szót, ha a piac tisztában van azzal, hogy Te és a versenytársaid köztudottan drága termékeket, vagy szolgáltatásokat kínálnak (jacht, ISO rendszerek).





Szavak és előnyök, amelyeket érdemes kisajátítanod?



Olyasmit keress, amelyek megkülönböztetik, eladják a termékedet és persze még szabadok.

Ezek lehetnek annyira egyszerű dolgokon alapuló előnyök is mint az előző hírlevélben emlegetett Burger King féle tűzön sütés is. Ők sem erőlködnek azon, hogy a termékeik egyéb előnyeit is ugyanilyen erővel próbálják bevinni a köztudatba.



Válassz Te is a céged, terméked, vagy szolgáltatásod előnyei közül egyet amely...

? megkülönböztet a konkurenciától

? nem foglalt

? a konkurenseid közismert gyengeségére kínál megoldást

? eladja a termékedet

? kiszakít egy réteget a konkurencia ügyfélköréből

? könnyen megérthető, ezáltal könnyen is hirdethető.



Ha megvan ez az egyetlen dolog, akkor kezdd el mindenhol ezt emlegetni, reklámokban, hirdetésekben, termékleírásban, névjegykártyán, honlapon és miden olyan ponton, ahol a lehetséges vásárlóiddal érintkezhetsz.



Szegezd ezt a megkülönböztető jelzést a cégedhez és így azonnal ki fogsz lógni a sorból.



Lesznek konkurenseid akik ölik egymást az ügyfelekért és leszel Te, aki kilóg a sok egyforma "mindenben jók vagyunk" cég, termék és szolgáltatás közül.


Megosztás

Nincsenek hozzászólások!
Óra
Az én Profilom
név Név
Születés
email
MSN MSN
ICQ
ICQ
yahoo Yahoo
film
Film
zene Zene
könyv Könyv
Nap mondása
"Az oktatás célja hogy a fiatalokat felkészítse arra, hogy tudják magukat tanítani életük során."
\Robert Hutchins\
Admin
Belépés
Legyen saját blogod !
Regisztráció
Jelenleg 274 Regisztrált Blog
Keresők
Reklám-Csere Kereső
Google
Blog Partner
Álom Rendezvényszervezés
HQ Web
Reklám-Csere
Randi START
Server Data Hosting
Webcim.info
Videók TOP


Hogyan hirdessünk az újságban?
marketing rss marketing sitemap marketing auto ping blogpipe
Buy Websites For Sale - Sell Domains

webcim.info Google Backlinks - SEO
Minden jog fenntartva - MIDNI 2005-2019 - internetes napló - blogger (problog)
professional pro blog - online free blogger - internetes napló - weblog - blogírás - video
annál blog szolgáltatásod teljesen mond ez marketing több kielégíteni eladni tudom tud igényt tudni blogger minél ellent kiválóan terméked kiváló

Betöltési Idő : 0,051619 sec. Oldalletöltés :42929
pagepeeker