marketing blog, blogger - internetes napló

Marketing, reklám és

  Hogyan hirdessünk az újságban?

Naptár 2007. Augusztus 24.
« JúliusSzeptember »
H K Sz Cs P Sz V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
< 2006 2007. Augusztus 2008 >
A blogon Keresés
Blog
Marketing, reklám, konkurencia - gumigyárostól mobiltelefont...
Utolsó bejegyzés: 2007.08.24. 14:24
Megtekintve: 10065
Komment (hozzászólás): 0
Blog TOP 20
1. Professional pro Blog 1560317
2. Playboys Blog 802537
3. Kárpátia Blog 348568
4. Balázs Pali Blog 251334
5. Márti Blog 226576
6. Kakashi Blog 225903
7. Ismerős Arcok Blog 190652
8. Krinya Blog 186133
9. Ossián Blog 176267
10. Bon Jovi Blog 175353
11. Edda Művek Blog 157595
12. Pokémon Go Blog 144882
13. Republic együttes Blog 136587
14. Leona Blog 133654
15. Szabó Dávid Blog 129643
16. Bikini együttes Blog 118110
17. Chrys Blog 111866
18. Kenny Blog 98813
19. kinga Blog 87117
20. Hello Blog 82145
 2007. Augusztus 24. 14:24  Marketing, reklám, konkurencia - gumigyárostól mobiltelefont...
Megtekintve 10065 .

Marketing, reklám, konkurencia - gumigyárostól mobiltelefont...

Gumigyárostól mobiltelefont és autószerelőt kertésznek!

Rengeteg cég, honlap és reklám szenved egy hibától, amellyel a nehezen megszerzett pozíciójukat sérülékennyé, az ügyfeleiket pedig könnyen megszerezhető prédává teszik...

Tételezzük fel, hogy megjelenne egy GOOD YEAR márkájú mobiltelefon.



Te melyik telefont vennéd meg?

A GOOD YEAR-t, vagy a NOKIA-t?

Bíznál abban a telefonban, amelyet egy gumiabroncsokat gyártó cég fejlesztett ki, vagy inkább maradsz a jó öreg NOKIA-nál?



Mi a véleményed a DAEWOO autókról és az ugyanilyen márkájú műszaki cikkekről?



Hány ismerősödnek van Mitsubishi televíziója?

Nem vicc, van ilyen márkájú készülék.

Esetleg van valakinek otthon Hyundai tv-je? Még ilyen is van.



Ha van egy gyönyörű kerted és 10 kertész közül kellene kiválasztanod azt az embert, akire a méregdrága növényedet akarod bízni.

Választanád azt a mestert, amelyik ugyan autószerelő, de mellesleg ért a kertészkedéshez is?



Ugye, hogy nem?



Pedig lehet, hogy a gumiabroncs gyártó jobb telefont gyárt, mint a NOKIA.

Lehet, hogy a Mitsubishi jobb televíziót készít, mint a SONY, vagy a LÖWE és lehet, hogy az autószerelő sokkal jobban ért a kertészkedéshez, mint az összes többi jelentkező együttvéve!



De ki fogja ezt elhinni?



Ha jól megy az üzlet, akkor a jól csengő márkanév kihasználása miatt, ha nem megy jól, akkor pedig az új piac reményében erős késztetést érezhetsz teljesen más termékcsoportok/szolgáltatások bevezetésére.



Csak egy aprócska baj van ezzel?



Az aki (sok)mindenhez ért, az semmihez sem ért igazán?



Hiába vagy a szakterületed legzseniálisabb szakembere, ahogy elkezdesz mindenessé válni, ugyanúgy fogod elveszíteni az új ügyfeleid bizalmát is.

A dolog érdekessége, hogy ennek pont az ellenkezőjét fogod rövidtávon tapasztalni, ugyanis a ?benned vakon megbízó- régi ügyfeleid, fognak még kreálni egy pillanatnyi forgalomnövekedést a ?fekete leves? előtt.





Aki ?sokmindent? akar venni, az leginkább a TESCO-ban vásárol?





Köztudott, hogy a multik eladói nem a mélyen szántó szakértelmükről híresek.

Az eladó egyik nap még kazettákat pakol, mára pedig lehet, hogy neki kell tanácsot osztogatnia sokszázezres házimozi rendszerekkel kapcsolatban, pedig szegény eladó eddigi legkomolyabb hangrendszere csak egy walkman volt.



A kis üzletek óriási előnye a multikkal szemben az lehet, ha specialistává válnak.

Csak egy dolgot árulnak, de abban az egy dologban verhetetlenek, mind szakértelem, mind pedig választék tekintetében.

A vásárlók zöme pontosan a szakértelem, a hozzáértés és az egy kategórián belüli hatalmas választék miatt keresi fel a kis cégeket?



De miért keresne meg bárki is a szakértelem miatt egy TESCO-hoz hasonló mindenes kiscéget?





Oké!

De akkor, hogyan kell választékot bővíteni?



Úgy, hogy senki ne tudja meg!

Úgy, hogy a vásárló még véletlenül se sejtse meg, hogy egy ?mindenessel? van dolga, mert a szemében azonnal mekkmester lesz a specialistából.



Mit vettem észre rengeteg honlapon és mellesleg mi a hibája rengeteg hirdetésnek?



Könyvelés, autófényezés, honlap készítés, számítógép és üléshuzat nagyker!

5 különböző tevékenység egy cégen belül és sajnos ez nem is egy annyira kisarkított példa.

Lehet, hogy minden tevékenységi kör hoz néhány ügyfelet?

De vajon hány ügyfelet veszít el ez a cég?



Hányan szeretnék a könyvelésüket rábízni egy autófényezőre?

Vagy éppen fordítva?

Vajon hogyan fényezhet egy könyvelő?



Rendben, tudom. Biztos nem egy személy végzi az összes feladatot egyszerre.

De az ügyfél első benyomása nem ez lesz a cégről, úgyhogy ez már csak fölösleges magyarázkodás?



Igen. Simán lehet egyszerre több dologgal is foglalkozni, csak nem éri meg egy üzletben, egy honlapon, vagy egy hirdetésben próbálkozni ezek eladásával a fent említett okok miatt.





A specialista ügyfeleit nem tudja elvenni a konkurencia?



Akkor most fordítsuk meg!

Ha egy szolgáltatás, vagy egy termék specialistája vagy, akkor a mindenes konkurencia milyen eséllyel veheti el az ügyfeleidet?



Vajon mit tudna mondani az ügyfeleidnek?



?Figyelj! Vásárolj ezentúl tőlem számítógép alkatrészt, mert én ebben zseni vagyok! Esetleg ne nyírjam le a füvet nálatok? Mellesleg van egy-két kimaradt LIAZ gömbcsukló, ha érdekel??



Örülj neki, ha egy mindenes a konkurensed, ugyanis egy ilyen cég csak hatalmas kínok árán veheti el az ügyfeleidet!

Ha pedig a konkurencia egy új, teljesen más termékcsoportot kezd forgalmazni, akkor csak gondolj a ?kertészre? mielőtt követnéd a példáját.







+1 bónusz?



Minden árkategória egy márkanév alatt?



Ez a helyzet akkor okozhat Neked némi bosszúságot, ha úgy érzed, hogy végre egy olyan márkát forgalmazhatsz, amely minden árkategóriában kínál fogyasztanivalót.



Ezzel sem lesz semmi gond egy darabig, csak Te is tudod, hogy az emberek szeretnek spórolni, képesek megvenni mindenből a legolcsóbbat, a megbízhatóságról és használati értékről nem túl híres alsó kategóriát.



Nem nehéz kitalálni, hogy ennek mi lesz a vége.

Az olcsó kategóriájú termék hamarosan elromlik, vagy csak szimplán nem váltja be a vásárló hozzá fűzött reményeit.



Persze a pórul járt ügyfeled ezért nem saját magát fogja hibáztatni. Nem merül fel benne, hogy a hiba oka egyedül csak az, hogy a ?2forintos? terméket vette meg.

Nem-nem!

Az egész márkanevet fogja ezután rossznak ítélni.



Lehet, hogy meg fog Téged keresni a panaszával, biztos vagyok benne, hogy Te szépen el is fogod neki mondani, hogy ne várjon sokat a belépő kategóriától.



Ezután megpróbálhatsz neki egy komolyabb, drágább terméket ajánlani ugyanabból a márkából, de mivel ő az olcsó belépő termék miatt már az egész márkanevet legagyizta, finoman le fog rázni és irány a konkurencia.



Érdekes, hogy sok gyártó felismeri ezt a problémát, és teljesen más márkanevek alatt hozza forgalomba a különböző ár és minőségi kategóriába tartozó termékeit.

Mások meg csodálkoznak rajta, hogy nem megy a közép- és felső árkategória.



Csak a példa kedvéért:

A KIA is gyárt luxus kategóriájú autókat, amelyek lehet, hogy kiválóak is, de az olcsó kisautók híre miatt nem nagy ezekért a sorban állás.



A Toyota felső kategóriáját csak alig-alig venné meg valaki, ha nem LEXUS néven kerülne forgalomba.

A LEXUS az LEXUS! Az embereknek a név hallatán nem a Yaris és a Corolla ugrik be.



Mit csinál Európa legnagyobb és legsikeresebb autóelektronikai hálózata?

Hét árkategóriában gyárt egy-egy teljesen különálló termékpalettát különböző márkanevek alatt.



Ha valakinek nem felel meg egy kategória és csalódik egy márkában, akkor azonnal eladható neki a következő minőségi szintű termékcsalád, amely már egy teljesen más márkanév alatt fut.



Ha új termékkategóriát vezet be, akkor azt külön márkanév alatt hozza forgalomba, nehogy valamelyik márkaneve mindenessé váljon. Igaz az összes terméket egy cég adja ki, de a vásárlók ezt soha nem tudják meg.



Mi újság a konkurenseikkel, akik egy márkanév alatt kínálnak több minőségi kategóriát? Szenvednek, mert nem tudnak eladni az alsóközép kategória fölött terméket.



Veled mi a helyzet?

Mi a vásárlóid első benyomása a cégedről?

TESCO Bt, vagy SPECIALISTA?



Megosztás

Nincsenek hozzászólások!
Óra
Az én Profilom
név Név
Születés
email
MSN MSN
ICQ
ICQ
yahoo Yahoo
film
Film
zene Zene
könyv Könyv
Nap mondása
"A nehezet egyből meg lehet csinálni. A lehetetlen egy kicsit több ideig tart."
\Army Corps of Engineers (Az USA Hadseregének Mérnökei)\
Admin
Belépés
Legyen saját blogod !
Regisztráció
Jelenleg 274 Regisztrált Blog
Keresők
Reklám-Csere Kereső
Google
Blog Partner
Álom Rendezvényszervezés
HQ Web
Reklám-Csere
Randi START
Server Data Hosting
Webcim.info
Videók TOP


Hogyan hirdessünk az újságban?
marketing rss marketing sitemap marketing auto ping blogpipe
Buy Websites For Sale - Sell Domains

webcim.info Google Backlinks - SEO
Minden jog fenntartva - MIDNI 2005-2018 - internetes napló - blogger (problog)
professional pro blog - online free blogger - internetes napló - weblog - blogírás - video
gumigyárostól pedig megjelenne prédává year good hogy márkájú teszik könnyen egy fel mobiltelefont reklám marketing blogger sérülékennyé blog megszerezhet ügyfeleiket

Betöltési Idő : 0,051786 sec. Oldalletöltés :36347
pagepeeker